روانشنـــــــــــــاسی رشد و تربیت کــــــــــــودکان

روانشنـــــــــــــاسی رشد و تربیت کــــــــــــودکان

آشنایی و یادگیری بیشتر با رفتار و خصوصیات کودکان امروز و جوانان فردا
روانشنـــــــــــــاسی رشد و تربیت کــــــــــــودکان

روانشنـــــــــــــاسی رشد و تربیت کــــــــــــودکان

آشنایی و یادگیری بیشتر با رفتار و خصوصیات کودکان امروز و جوانان فردا

از چه سنی به کودک بیاموزیم بدون اجازه وسایل دیگران را برندارد؟

 

تحت هیچ شرایطی از تنبه بدنی استفاده نکنید . کودکان ازشش سالگی به بعد می توانند به صورت کامل و واضح ، مفهوم مالکیت و نادرست بودن رفتار« برداشتن وسایل دیگران » را درک کنند. در این زمان است که والدین باید محدویت ها و تنبیه هایی را برای این عمل در نظر بگیرند .یکی از راه های مناسب برای آموزش رعایت حق مالکیت دیگران ، رعایت این حقوق از سوی والدین است. پدران و مادران باید مراقب رفتار خود باشند مثلا بدون اجازه به وسایل سایر اعضای خانواده دست نزنید و حتی برای استفاده از وسایل کودک نیز از او اجازه بگیرند .


مریم ایزانلو، کار شناس ارشد روان شناسی در مجله آموزش برتر نوشت: وقتی از مهمانی با همسرم به خانه برگشتیم لباس های پسر چهار ساله ام عرشیا را در آوردم. در جیب شلوارش اسباب بازی پسر دایی اش را پیدا کردم . من و پدرش به هم نگاه کردیم و از او پرسیدیم که چرا بدون اجازه پسر دایی اش اسباب بازی او را به خانه آورده است؟ خندید و با لحن لوسی گفت:« خوب از اسباب بازیش خیلی خوشم میاد! دلم می خواست مال من باشه، واسه این برداشتمش .» این اولین باری بود که فرزندم این کار را انجام داده بود. اما بارها این اتفاق افتاده که در مهمانی ها بدون اجازه به وسایل خانه میزبان و به خصوص اسباب بازی های کودک میزبان دست زده است. من از تکرار این رفتار ها در آینده خیلی نگران هستم. از شما می خواهم مرا راهنمایی کنید که چطور با او رفتار کنم

  ادامه مطلب ...